........

........

Wednesday, June 6, 2012

bila hati bicara








hari tak selalunya cerah. dalam keindahan cahaya matahari, hujan boleh turun memusnahkan segala-2nya. begitu juga dgn kehidupan. hidup tak sentiasa indah. dalam kebahagiaan, akan adanya dugaan. adakala dugaan yg menimpa membawa sinar baru dalam hidup dan adakala terus gelap gelita. tapi, kena ingat jugak, hujan tak sentiasa turun kan? begitu juga kehidupan. hujan yg menimpa bumi adalah merupakan segala rintangan yg di turunkan oleh Allah S.W.T. kepada hambanya. begitu jugak aku :'( hidup aku ada kalanya turun, adakalanya naik. sedih kan bila hidup kita tak selamanya indah. mungkin Allah nk bagi kehidupan yg baik kpd aku lepas ni. sebab tu la Dia bagi aku susah dulu. berakit-rakit ke hulu, brenang-2 ke tepian. bersakit-2 dahulu, bersenang-2 kemudian :) insyaALLAH akan ada hikmah buat aku nanti. kan kan?

* aku taip entry ni just nak luahkan ape yg terpendam kat hati aku ni. lau korg tak fhm, lantak korg la. hehe. janji aku PUAS :D jgn marah kawan. *



aku sedih dan ALONE :(


Khas buatmu :

ku tatap nama FB mu..
UNIK..
lantas aku tersenyum..
ku tatap gambar profile mu..
tak kurang kacaknya..
berdegup kencang jantungku.
tanpa banyak bicara..
aku LIKE semua statusmu..
melepaskan segala geram dan gian..
tiba-tiba..
kau inbox dan tegurku..
aku buat endah tak endah..
well, biasalah LELAKI..
lama-lama, aku terpikat akan sikapmu..
slumber, kasar, laser..
macam-macam ada..
semua berlaku sekelip mata..
tanpa ku sedar..
rupa-rupanya aku jatuh cinta..
mulanya ku pendam saja..
tapi akhirnya ku terus terang akan segala..
rasa yg terbuku di dalam dada..
mulanya kau buat biasa-biasa saja
kerna kau waktu itu punya wanita
setelah semua berlalu,
akhirnya kita menjadi satu
impian ku kini bukan abu-abu..
TAPI..
semuanya berlaku sekejap cuma..
nyata impian ku tiada pengakhirnya..
bahagia cuma sementara..
kini antara kita tiada apa-apa..
yang ada hanyalah KENANGAN CINTA..
sungguh aku rindu juga cinta
pada kau seorang saja..
sampai bila-bila...

hasil nukilan : Yoyol MFF  :p

 (ejufazibelademoto)

-----------------------------------------


Mungkin ini memang jalan takdirku
Mengagumi tanpa di cintai
Tak mengapa bagiku asal kau pun bahagia
Dengan hidupmu, dengan hidupmu

Telah lama kupendam perasaan itu
Menunggu hatimu menyambut diriku
Tak mengapa bagiku cintaimu pun adalah
Bahagia untukku, bahagia untukku

Ku ingin kau tahu diriku di sini menanti dirimu
Meski ku tunggu hingga ujung waktuku
Dan berharap rasa ini kan abadi untuk selamanya
Dan ijinkan aku memeluk dirimu kali ini saja
Tuk ucapkan selamat tinggal untuk selamanya
Dan biarkan rasa ini bahagia untuk sekejap saja

CINTA DALAM HATI
Sumpah perit kan cinta dalam hati? yg kita mampu buat, just pendamkan perasaan kt dalam hati ini. tanpa kita sedari, perasaan ini adalah perasaan yg paling indah dalam diri kita. iaitu mencintai seseorang tnpa diketahui oleh seseorang itu :')

ADA APA DENGAN CINTA? CINTA OHH CINTA !


Menyayangi/mencintai itu umpama bermain piano. pertama, kita bermain ikut peraturannya. Kemudian, lupakan peraturannya dan main ikut hati.




-------------------------------------------------

mungkin kita pernah rasa
tentang cinta,
yg takdirnya bukan utk kita
mungkin ini adalah cara
meluah cinta tanpa berkata
atau berpandang mata
mungkin aku mencintaimu
walaupun engkau tak pernah tahu
mngkin aku mencintaimu
tanpa lelah ataupun jemu
i'm sory but i love you
i'm sorry if i miss you..


Seandainya hidup ini punca perpisahan… biarlah kematian menyambungnya semula, tapi seandainya kematian punca perpisahan… biarlah hidup memberi erti yang nyata.


Cintaku kepada Tuhan kerana aku adalah ciptaan-Nya. Cintaku terhadap seseorang itu adalah kerana perasaan yang dicipta-Nya.


muka aku bila sedih. lebih kurang mcm ni la. cute kan? HAHA 



p/s : sambil tulis entry ni, aku dengar lagu so far away. sedih giler beb :') layannnn. aku tengah tangkap frust ni. sebab tu la aku merepek tak tentu pasal. haha



tanpa ku sedar, aku menangis di saat menaip entry ini   :( 




2 comments:

shazwan: said...

blogg awak omeyyy :)

kyra miky said...

thx @shazwan :)