........

........

Saturday, August 17, 2013

doa buat ibu..


kalau aku di tempat dia, pasti aku akan merasa sedih.. dia tidak mengerti apa-apa.. anak kecil yang hanya tahu ingin merasa bahagia.. menumpang kasih di tempat orang lain.. tanpa memahami apa-apa pun.. jika aku di tempat dia, pada umur yang sama, pasti aku juga akan seperti dia.. tidak mengerti apa-apa :'( tapi, aku yang kini sudah dewasa, memahami segalanya hanya mampu melihat.. tanpa mengetahui apa yang ada di lubuk hatinya.. aku mewakili si dia, menulis luahan hati ini.. yang aku rasa, suatu hari nanti dia akan buat dan luahkan apa yang terpendam di hatinya seperti mana aku sekarang..


IBU..
lahirnya aku ke dunia, atas pengorbananmu.. 
pengorbananmu dalam bertarung nyawa demi melahirkan anak seperti aku. walaupun aku hidup 9 bulan 9 hari dalam kandunganmu, dalam rahimmu, tapi aku tidak mmpu merasa kasih sayangmu sepanjang aku membesar.. aku hidup dalam keluarga yang berbeza.. bukan keluargaku yang sebenar.. meskipun begitu, aku bersyukur kerana sepanjang berada dalam kandunganmu, aku dapat merasakan betapa kau menyayangiku.. kau menjagaku sehingga aku sihat dilahirkan tanpa sebarang implikasi mahupun penyakit.. wajah gembira kau menyambut kelahiranku mungkin ku tak pernah ingat tapi aku seperti dapat merasakannya.. aku bersyukur ibu.. ibu, aku tak mampu untuk membalas segala jasamu.. aku tak mampu untuk mengenal kau dengan lebih dekat.. aku tak mampu ibu.. kerna aku tak mengerti apa-apa waktu itu.. aku tahu tapi aku tak mengerti.. aku cuma mengiyakan kata-kata disekelilingku tanpa memahami sebutir pun bicara mereka.. 10 tahun ibu.. 10 tahun aku hidup di bumi tapi aku tak bisa merasa kasih sayang ibu yang melahirkanku.. aku bersyukur kerana ibuku yang kini menjagaku dengan penuh kasih sayang.. segala nakal ku di layan dengan sabar.. melayanku seperti anak sendiri.. saat ku dengar berita pemergianmu, aku kelu ibu.. kelu tak bersuara.. hilang segala petah bicaraku.. memahamikah aku maksud pemergianmu ibu? permergianmu bukan untuk sementara..
tapi untuk selama-lamanya..
kau pergi meninggalkan aku yang masih belum mengenal kau dengan lebih mendalam..
aku minta maaf ibu..
hanya maaf yang mampu aku titipkan.. malam itu, sekalung doa ku titipkan dan ku aminkan buat ibu yang pernah melahirkanku.. buat ibu.. ibu dalam erti kata sebenar :'( suatu hari, aku pasti akan memahami ibu..


p/s : - ini luahan hati yang mungkin akan dilakukan oleh dia satu hari nanti.. siapa dia yang aku maksudkan? cuma Allah yang Maha Mengetahui.. semoga Allah mencucuri roh ibunya.. :'(



Friday, May 24, 2013

EXAM OH EXAM ..



EXAM OH EXAM ! -.- no idea about this exam :( nak nangis pun ada.. ape boleh buat kan? just tawakal and doa jela.. usaha dah, smua dah.. itu je yg aku mampu buat.. ape-2 keputusannya nantu, aku harap parents aku redha and xkn marah aku.. hihi.. 

start 21 MEI 2013, habis 22 MEI 2013.. hah? 2 hari je aku exam? yup, 2HARI je.. sekejap je kn? punya la lama aku study.. exam stakat 2 hari je.. 21 mei tu exam Pengajian Am and Kesusasteraan Melayu.. sumpah aku xtau nak comment ape.. aku jawab jela ikut ape yg aku dh belajar.. semoga dipermudahkan oleh Allah SWT .. keesokkan harinya pulak exam Bahasa Melayu dan petangnya exam Pengajian Perniagaan.. pergghhhhhhhhhhhh ! memang tip top la soalan untuk sem 2 ni.. aku punya la blur masa jawab exam tu.. 



pening macam ni la aku.. hahaha


so.. kesimpulannya.. kalau nak berjaya tu, kena la berusaha.. actually ayat ni lebih kepada untuk aku sendiri.. hahaha.. yela, aku ni kan pemalas sikit.. tak tahu la macam mana nak buang perangai malas aku nim.. haha...




haaaa, mana 1 jalan yg korang nk pilih? kejayaan atau kegagalan? semuanya terletak di tangan anda sendiri.. :)


saya budak PPUA3 :D







Thursday, March 28, 2013

JAGALAH HATIKU UNTUK SEKETIKA..




setiap yang tersurat ada yang tersirat... fahamilah luahan isi hatiku yang ku ungkapkan dalam sebuah sajak..


jagalah hatiku untuk seketika
tidak lama hanya sekejap cuma
fahami isi segala rasa
yang terbuku di dalam dada
segala rasa sayang dan cinta
yang kian membara
hadirnya tanda diduga mahupun dipaksa

jagalah hatiku untuk seketika
sebelum tiba masa aku tidur selamanya
meninggalkan alam fana
yang indah di tatap mata
lebih indah jika bersama insan yang dicinta

jagalah hatiku untuk seketika
hentikan segala lakonan manja
aktifkan kasih sayang di jiwa
berikan yang terbaik untuk aku rasa
sebelum aku menutup mata
buat selama-lamanya

jagalah hatiku untuk seketika
pinta ku satu tiada dua
jagalah hatiku untuk seketika
sungguh aku sudah cukup tersiksa
dengan segala dugaan yang ada
aku juga ingin bahagia
bersama dia yang aku cinta
aku cinta dia dan hanya dia
Tuhan tolong aku memilikinya
cukupla hanya untuk sementara
aku rela menunggu lama
asalkan aku boleh bahagia


JAGALAH HATIKU UNTUK SEKETIKA :'(


aku bukan boneka..
aku punya sejuta rasa
ingin mencinta dan dicinta
aku juga berhak bahagia
Tuhan, jagakan dia :'(



Friday, March 8, 2013

SIAPA DIA?



aku rindukan dia, tapi siapa? aku inginkan dia, tapi siapa? siapa yang aku dambakan di kala malam menjelma? siapa yang aku impikan di kala lena di buai mimpi? SIAPA? siapa dia aku tidak pasti.tapi yang pasti, aku mencintai dia juga menyayangi dia. dia buat aku bahagia. tersenyum di kala duka. mungkin pernah buat aku terluka tapi sentiasa memujuk hati yang lara. mungkin juga dia pernah menyakiti hatiku tanpa sedar tapi aku tulus menyayangi dirinya. saat mata beradu, wajahnya selalu bermain di mata. tanpa sedar, terbit air mata yang aku sendiri tak tahu apa puncanya. 

gambarnya ku tatap lagi. lagi dan lagi. tanpa jemu. mungkin sampai bila-bila pun aku tak akan pernah berhenti dan tak pernah untuk merasa jemu walau sedikit pun. 

luahan hati tak mungkin siapa dapat tafsirkan. dari luaran memang tampak tiada apa-apa tapi di hati cukup lara dengan segala yang ada. cukup! semuanya sudah cukup. tapi kenapa aku masih di sini? mengharapkan sesuatu yang tak pasti. tapi aku yakin, BAHAGIA itu pasti ada untuk aku. cuma aku perlu BERSABAR. sampai bila, aku tak pasti. 

jangan pernah lepaskan genggaman tanganmu sayang


hidup sering di atas dan adakalanya di bawah. cukup buat aku rasa terabar dan kadang-kala merasa putus asa untuk terus berjuang. berjuang? ya, berjuang dalam perasaanku sendiri. saat aku tewas, air mata jadi saksi. tapi air mata buat aku bangkit semula untuk terus berjuang. kenapa? cuma aku yang tahu kenapa kerana cuma aku yang merasa perit di dada.

kini, aku bahagia. cuma menanti untuk menjadi permaisuri hatinya. mungkin? beberapa tahun lagi. SABAR. ya, sabar itu penguat dan ubat yang cukup mujarab bagi aku. aku setia menunggumu. aku pegang segala kata-kata janjimu. sampai bila-bila. sayang, "kitak polah kamek bahagia" .. seribu rasa, sejuta cinta hanya untukmu. tiada satu pun perkataan di dunia ini yang dapat mengungkapkan erti cintaku buat dirimu.


boleh kan?? 


SIAPA DIA? biarlah mejadi seribu persoalan yang tertanya. hanya yang Maha Esa Maha Mengetahuinya


semoga ada jodoh antara kita.

aku sayang padamu

Capital A
AKU SETIA MENUNGGUMU :')
KYRA MIKY  

Sunday, February 24, 2013

maafkan aku, kawan




aku punya teman. teman, kawan, sahabat. ya, aku ada semua. tapi, makin hari, aku makin hilang kawan. ke mana semua menghilang? kenapa semua ni harus terjadi? kenapa? sumpah, aku sayang kawan aku sangat-2. aku tak berniat pun nak gaduh-2 ni. bukan aku taknak dgr nasihat korg tapi aku.. arghhhhhh, kenapa susah sgt korg nak faham apa yg aku rasa? kenapa? 

entry kali ni aku tujukan khas buat sahabat aku. BFF aku. aku kenal dia since form 1 lagi. sumpah demi ALLAH, aku sayangkan hubungan persahabatan kami. banyak benda aku share dengan dia. dialah sahabat, dialah teman bagi aku. tahun lepas dia ketua kelas, aku penolong ketua kelas. tahun ni pun sama. hihihi.. ada chemistry kan? hahaha. kadang-2 tu, pernah gak gaduh sebab kecik hati. tu pun tak lama. alaaaa, merajuk kejap je.. hihihi..

TAPI..

baru-baru ni kami gaduh. gaduh besar sangat. kawan, bukan aku taknak dengar nasihat kau tapi aku nak cari kebahagian aku sendiri dengan cara aku sendiri. mmg kau tak salah nak menasihati aku. aku hargai segala kata-kata nasihat kau. tapi aku degil. kau pun kenal aku macam mana kan? aku tak pernah mintak semua ni jadi. aku tak pernah percaturkan persahabatan kita seperti yg kau cakap tu. tak pernah.. sumpah tak pernah. andai kau berada kat tempat aku, mungkin kau akan faham apa yg aku rasa. 

sekarang, dah tak ramai yang nak kawan ngn aku gara-2 peristiwa tu. tapi kenapa perlu aku? aku SALAH ke? tapi kenapa perlu aku? kenapa? :'( sungguh aku tak faham akan takdir aku sekarang ni. apa harus aku lakukan? 

satu je yg aku nak cakap, aku mintak maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki..

aku tak pernah dan tak akan benci kau even kau dah benci and tak suka kat aku.. aku sedar siapa aku di mata kau..


Kau ada dikala ku suka
Dikala ku duka
setiap tangisan dan juga ketawa
Kau ada dikala ku perlu
setia menemaniku
Pegang erat tanganku bila aku jatuh

Kau lah yang selalu
Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidup ku

Kau lah yang di situ
Setia menunggu ku
Kau lah yang satu
Menjadi sahabatku

Ku tahu ku kan selalu ada
Pada dirimu
Dan ku harap kau juga rasa begitu

Kau lah yang selalu
Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidup ku

Kau lah yang di situ
Setia menunggu ku
Kau lah yang satu
Menjadi sahabatku

Kau lah yang selalu
Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidup ku

Kau lah yang di situ
Setia menunggu ku
Kau lah yang satu
Menjadi sahabatku

Sahabatku.

WITH JOSPHERMEN

dialah yg aku maksudkan.. sweet kan kami? itu dulu.. sekarang dah takde macam tu lagi :'/



KAWAN


A Sad Love Story






I have a boyfriend who grew up with me. His name is Jin. I always thought of him as a friend
until last year, when we went to a trip from a club. I found that I fell in love with him. Before that
trip was over, I took a step and confessed my love for him. And soon, we became a pair of
lovers, but we loved each other in different ways. I always concentrated on him only, but by
his side, there were so many other girls. To me, he was the only one, but to him, maybe I was just another girl…



“Jin, do you want to go watch a movie?” I asked.
“I can’t”
“Why? You need to study at home?” I felt disappointment grabbing me.
“No… I am going to meet a friend…


He was always like that. He met girls in front of me, like it was nothing. To him, I was just a girlfriend. The word ‘love’ only came out from my mouth. Since I knew him, I had never heard him say ‘I love you’ before. To us, there weren’t any anniversaries at all. He didn’t say anything from the first day and it continued till 100 days…200days… Everyday, before we say goodbye, he would just hand me a doll, everyday, without fail. I don’t know why…

Then one day…

Me: Um, Jin, I …
Jin: What…don’t drag, just say..
Me: I love you.
Jin: ……you….um, just take this doll and go home.

That was how he ignored my ‘three words’ and handed me the doll. Then he disappeared, like he was running away. The dolls I received from him everyday, filled my room, one by one. There were many…

Then one day came, my 15th year old birthday. When I got up in the morning, I pictured a party with him, and stranded myself in my room, waiting for his call. But… lunch passed, dinner passed… and soon the sky was dark… he still didn’t call. It was already tiring to look at the phone anymore. Then around 2am in the morning, he suddenly called me and woke me from my sleep. He told me to come out of the house. Still, I felt joy and I ran out happily.


Me: Jin…
Jin: Here…take this…
Again, he handed me a little doll.
Me: What’s this?
Jin: I didn’t give it to you yesterday, so I am giving it to you now. I’m going home now, bye.
Me: Wait, wait! Do you know what today is?
Jin: Today? Huh?

I felt so sad, I thought he would remember my birthday. He turned around and walked away like nothing had happen. Then I shouted… “Wait…”
Jin: You have something to say?
Me: Tell me, tell me you love me…
Jin: What?!
Me: Tell me
I put my pathetic self behind and clung on to him. But he just said simple cold words and left.
“I don’t want to say…that I love someone so easily, if you are desperate to hear it, then find someone else.” 

That was what he said. Then he ran off. My legs felt numb… and I collapsed to the ground. He didn’t want to say it easily… How could he…. I felt that… Maybe he is not the right guy for me…

After that day, I stranded myself at home crying, just crying. He didn’t call me, although I was waiting. He just continued handing me a little doll every morning outside my house. That’s how those dolls piled up in my room… everyday

After a month, I got myself together and went to school. But what made the pain resurface was that… I saw him on a street… with another girl… He had a smile on his face, one that he never showed me…as he touched the doll… I ran straight back home and looked at the dolls in my room, and tears fell… Why did he gave these to me… Those dolls are probably picked out by some other girls…In a fit of anger, I threw the dolls around. Then suddenly, the phone rang. It was him. He told me to come out to the bus stop outside my house. I tried to calm myself down and walked to the bus stop. I kept reminding myself that I am going to forget him, that… it’s going to end. Then he came into my sight, holding a big doll.

Jin: Jo, I thought you were pissed, you really came?

I couldn’t help hating him, acting like nothing had happen and joking around. Soon, he held out the doll as usual…

Me: I don’t need it. Jin: What….why…
I grabbed the doll from his hands and threw it on the road.
Me: I don’t need this doll, I don’t need it anymore!! I don’t want to see a person like you again!
I spitted out all the words that were inside me. But unlike other days, his eyes very shaking.
“I’m sorry” He apologized in a tiny voice. He then walked over to the road to pick up the doll…
Me: You stupid! Why are you picking up the doll?! Just throw it away!!!

But he ignored me and just went to pick the doll. Then…

Honk~ Honk~
With a loud honk, a big truck was heading towards him.
“Jin! Move! Move away!” I shouted… But he didn’t hear me, he squatted down and picked up the doll.
“Jin, move!” HONK~!! “Boom!” That sound, so terrifying.
That’s how he went away from me. That’s how he went away without even opening his eyes to say one word to me.

After that day, I had to go through everyday with guiltiness and the sadness of losing him… And after spending two months like a crazy person… I took out the dolls.









Those were the only gifts he left me since the day we started going out. I remembered the days I spent with him and started to count the days… when we were in love…

“One…two… three…” That was how… I started to count the dolls…
“Four hundred and eighty four… four hundred and eighty five…” It all ended with 485 dolls.

I then started to cry again, with a doll in my arms. I hugged it tightly, then suddenly…

“I love you~, I love you~” I dropped the dolls, shocked

“I….lo..ve…you??” I picked up the dolls and pressed its stomach.
“I love you~ I love you~” It can’t be! I pressed all the dolls’ stomach as it piled on the side.
“I love you~”
“I love you~”
“I love you~”

Those words came out non-stop. I…love you… Why didn’t I realize that….That his heart was always by my side, protecting me. Why didn’t I realize that he love me this much… I took out the doll under the bed and pressed it’s stomach, that was the last doll, the one that fell on the road. It had his blood stain on it. The voice came out, the on that I was missing so much.

“Jo…Do you know what today is? We’ve been loving each other for 486 days. Do you know what 486 is? I couldn’t say I love you…. Um… since I was too shy… If you forgive me and take this doll, I will say that I love you… everyday… till I die… Jo… I love you…”

The tears came flowing out of me. Why? Why? I asked god, why do I only know about all this now? He can’t be by my side, but he loved me until his last minute…

For that… and for that reason… to me… it became courage… to live a beautiful life ..

i love you


credit to : http://bestrealstories.blogspot.com