........

........

Thursday, March 29, 2012

KAWAN ?


KAWAN , HAYATILAH..... 

Kawan
Bila rasa ingin menangis
Hubungilah aku
Bukan nak suruh kau berhenti menangis
Tapi mungkin aku boleh menangis bersamamu

Kawan
Jika terasa tiba² nak melarikan diri jauh dari masaalah
Hubungilah aku
Aku takkan suruh kau berhenti .. tapi..
Mungkin aku akan berlari bersama kau
Agar masaalah kau boleh selesai

Kawan
Jika tiba² kau di tinggalkan kekasih kau
Hubungilah aku
Aku takkan memaki hamun xmakwe/xpakwe kau tapi
Aku akan cuba buat kau cintai diri kau sendiri

Kawan
Jika kau kecewa keluargamu tak bahagia
Beritahulah aku
Aku takkan buat kau benci pada ibu bapa kau
Tapi terimalah segala ketentuan Illahi
Kawan
Jika kau kecewa perkahwinan kau suatu hari nanti
Ceritalah pada aku
Aku takkan sebut nama perempuan / lelaki itu
Tetapi cubalah jadi lelaki / perempuan yg
Lebih soleh/solehah

Tetapi kawan
Jika suatu hari nanti aku berdiam diri
Aku tidak membalas message mu
Aku tidak angkat panggilan dari mu
Hubungilah aku segera
Sebab
di waktu itu
Aku perlukan kau
Untuk mendoakan kesejahteraan aku..


KAWAN ? sekarang macam-2 jenis kawan pun ade kan? kawan makan kawan pun banyak sekarang ni. hmm.. banyak lagi ke kawan yang sanggup hadapi senang dan susah bersama sekarang ni? ada 2 mmg la ada. tapi xbanyak kan? yg bnyk cuma kawan di waktu senang. kwn wktu susah mana? diorang dh pegi dgn hdup diorang sndri sbb rsa kita ni dh xpenting lagi. err,,, mcm 2 ke kawan? layak ke orang mcm 2 di panggil KAWAN ? i dont think so. ermm, so, sekarang ni kena la berhati-2 memilih kawan ye. skrg rmai org buat kawan jadi lawan. seriously, aku pernah punya sorg kawan laki dan amat sygkn dia. tp di sebabkan slh faham, kami sekarang dh xmcm dulu lg. sumpah , sedih giler doe ! :'( tapi, ape boleh buat kan? tapi xpe. Alhamdulillah , sekarang aku punya kawan yg amat memahami diri aku. semoga hubungan kami berkekalan sampai bila-2. sekali aku berkawan, selamanya tetap kawan :') aku sayang kau KAWAN.


macam ni di kira kawan baik ke? HAHA !

No comments: